sobota, 19 kwietnia 2014

Lekcje integracji 3

"Mobilność" w Grecji za nami, kolejne lekcje w nas. (Jak zawsze) spotkaliśmy się w unikalnym składzie i w unikalnym miejscu o unikalnej specyfice. Ta mieszanka w ciągu pięciu aktywnych dni musiała przynieść efekty edukacyjne i mnóstwo wrażeń.


"Ważna była możliwość spotkania interesujących, nieszablonowych osób prowadzących różnorodną działalność profesjonalną i działających na rożnych polach. To pozwoliło na wymianę doświadczeń profesjonalnych i osobistych oraz nawiązanie kontaktów z Polakami zamieszkującymi w innych krajach. Chciałabym, żeby kontakty i więzi, które zapoczątkowało to spotkanie, przerodziły się w trwałą współpracę i były zalążkiem nowych przyjaźni. Nauczyłam się tolerancji, cierpliwości i wyrozumiałości dla innych i ich pracy; doceniłam też spontaniczność i umiejętność reorganizacji w sytuacjach nieprzewidywalnych."

Agata, Francja


"Nauczyłam się patrzenia na różnych ludzi, z różnych krajów i z różnym doświadczeniem pod kątem cech wspólnych, łączących oraz mocnych stron. To wszystko jest bardzo ważne dla aktywizacji ludzi, budowania sieci współpracy i zapoczątkowania głębszego współdziałania w pewnych aspektach oraz przekazywania wiedzy dalej."

Kamila, Niemcy


"Pogłębiłam swoją wiedzę na temat aktywnej społecznie Polonii w rożnych krajach UE. Mogłam przedyskutować ważne dla naszej organizacji tematy. W praktyce wykorzystam nie tylko nowe kontakty, ale także rozwiązania dotyczące sposobu organizacji "mobilności". Poznałam środowisko Polaków mieszkających w Grecji i kulturę tego kraju."

Magda, Czechy


"Ważną lekcją było poznanie sposobów i form aktywizacji społecznej i zawodowej imigrantów w sytuacji kryzysu w kontekście specyfiki wynikającej z kultury i organizacji społeczeństwa greckiego. Budujący jest wniosek, że polska społeczność za granicą w obliczu trudności okazuje się zorganizowana i aktywna. Po raz kolejny utwierdziłam się w przekonaniu, że dla skutecznego działania bardzo ważna jest współpraca wynikająca z zaufania i świadomości, że obok stoi partner, na którym można polegać."

Jagoda, Polska


"Dla mnie najważniejsza była możliwość spotkania z rodakami z Polski i innych krajów. Z przyjemnością słuchałam i używałam naszego języka, o który u nas na Łotwie jest coraz trudniej. Bardzo miło było poznać kulturę i historię Grecji i odkryć, że i tu Polacy mieli udział w odzyskaniu niepodległości."

Ilona, Łotwa


"Po raz kolejny (to moja druga "mobilność" w ramach projektu) "odkryłem", jak wiele daje praca w grupie i wspólne rozwiązywanie problemów w dobrej atmosferze i z pozytywnym nastawieniem. Szczególnie, jeśli grupę tworzą ludzie aktywni, z pomysłami i szukający wyzwań. Wyjeżdżam z pomysłami na wsparcie imigrantów w trudnej sytuacji na rynku pracy, które mam zamiar wykorzystać u mnie w Holandii."

Marek, Holandia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz