poniedziałek, 14 października 2013

Pierwsze lekcje

I są! Pierwsze lekcje! Nasze spotkanie w Suwałkach było fantastyczne!!! Do zdjęć odsyłamy na Facebook (Edukacja dla Integracji), a tego, co mamy w sobie, nie da się opisać!

Kilka lekcji:

"Zajęcia, a w szczególności wizyty studyjne w różnych instytucjach, były bardzo przydatne pod kątem ulepszenia własnej działalności w kraju zamieszkania na zasadzie wprowadzenia wypróbowanej, dobrej praktyki, która został nam przedstawiona podczas szkolenia.
Edukowanie dorosłych poprzez pracę z dziećmi, jak w Fundacji Pogranicze, będzie dla nas modelem w działalności w Szwecji".
Teresa, Szwecja

"Poznałam rozwiązania i metody radzenia sobie z wykluczeniem społecznym na przykładzie społeczności romskiej. 
Na długo pozostanie w pamięci spotkanie z Fundacją Pogranicze, gdzie przedstawiono sposoby na "dobre sąsiedztwo" - umiejętność funkcjonowania w zróżnicowanej społeczności."
Anita, Francja

"Zwiększyłam i poszerzyłam wiedzę na temat stosowanych metod w zakresie integracji mniejszości narodowych ze społeczeństwem.
Najbardziej wartościową rzeczą jest pozyskanie wiedzy i podzielenie się doświadczeniami; wiele z przedstawionych działań zostanie zastosowane w działalności edukacyjnej naszej organizacji".
Marta, Niemcy

"Szczególnie utkwiła mi w pamięci wzajemna pomoc - przy dojazdach do Puńska, Sejn i innych miejscowości związanych z mobilnością.
W swojej organizacji wykorzystam przykład z przebiegu spotkania w Suwałkach i zachęcę słuchaczy do bardziej aktywnego uczestnictwa w zajęciach mobilnościowych. Wykorzystamy też wiadomości o Czesławie Miłoszu z Krasnogrudy".
Ryszard, Litwa

"Zapoznałem się ze sposobami i metodami pracy nad integracją osób dorosłych ze środowisk mniejszości reprezentowanych przez poszczególnych partnerów. Ciekawym i wartościowym doświadczeniem była wizyta w szkole romskiej oraz Ośrodku Pogranicze Sztuk, Kultur, Narodów w Sejnach, w szczególności prezentacja filmowych etiud na temat grup etnicznych i religijnych zamieszkujących miasto".
Leszek, Czechy

"Podczas mobilności przekonałam się o wartościach niesionych przez współpracę i wymianę doświadczeń. Za najbardziej wartościowe uważam wspólne wypracowywanie działań integracyjnych pomiędzy uczestnikami oraz środowiskami polonijnymi i zapoznanie się z metodami integracji większych grup społecznych. Zapamiętam zapał i poświęcenie osób zaangażowanych w działalność integracyjną.
W edukacji dla dorosłych zastosuję podejście otwartości, tolerancji i współdziałania z osobami trudnymi i niedostępnymi (utrzymującymi dystans i brak zaufania)".
Elżbieta, Grecja

"W czasie mobilności zdobyłem wiedzę na temat problemów, historii i działań lokalnych władz na rzecz mniejszości narodowych.
Najbardziej wartościowa była wymiana doświadczeń z partnerami biorącymi udział w projekcie na temat napotkanych problemów.
Podczas mobilności utkwiło mi najmocniej w pamięci spotkanie z Romami. W edukacji dorosłych zastosuję więcej tolerancji, otwartości i zrozumienia".
Tomasz, Francja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz